چرا سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است؟
نوشته شده توسط : راد

چرا سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است؟

به نظر شما چرا سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است؟ آیا سنگ سفید در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود؟ چه سنگ‌هایی تم رنگی‌شان سفید است؟ برای دانستن جواب سوالات و دنیای لوکس سنگ‌هاس سفید ساختمانی با ما همراه باشید تا مطالب جدیدی را در اختیارتان بگذاریم.

دلایل محبوبیت سنگ سفید

به طور کلی، از نظر روانشناسی، رنگ سفید نماد پاکی، صفا و لطافت، طراوت و پاکی است و متضاد سیاه و تاریکی است. اگرچه در میان برخی از اقوام و اقوام این گونه معانی از سفیدی سرچشمه نمی گیرد، بلکه سفیدی را نشانه غم و مرگ و اندوه می دانند و سعی می کنند از آن کم استفاده کنند، اما در ایران و بسیاری از جوامع دیگر از سفیدی استفاده می شود. سنگ در بسیاری از عناصر، از جمله موارد مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، می تواند نماد ظاهری مجلل و زیبا باشد و به راحتی نور را منعکس کند و درخشندگی وصف ناپذیری به ساختمان بدهد، هم در فضایی که به نمای بیرونی و هم در فضای داخلی می دهد و خطوط و جزئیات را ایجاد می کند. ساختمان به وضوح قابل مشاهده است. علاوه بر این، این رنگ قابلیت ترکیب با رنگ های دیگر را دارد تا ظاهری فوق العاده و چشمگیر ایجاد کند که در نگاه اول چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند.

چرا سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است؟

اگر بخواهیم سنگ ها را از لحاظ جنس و مواد نشکیل دهندشان بسنجیم این سنگ ها معمولا در گروه های سنگ تراورتن،سنگ مرمریت ،سنگ گرانیت ،سنگ چینی و سنگ مرمر قرار می گیرند .

سنگ چینی

 

سنگ های چینی را می توان زیرمجموعه ای از سنگ های مرمر در نظر گرفت، اما به دلیل ویژگی های ظاهری خاص، اغلب برای بررسی به صورت جداگانه دسته بندی می شوند. بیشتر سنگ های چینی سفید رنگ هستند. از جمله ی این سنگ ها می توان به سنگ چینی ازنا،سنگ چینی نیریز،سنگ چینی قروه و سنگ چینی لایبید اشاره کرد.


سنگ گرانیت

این سنگ ها معمولا در طرح های خال خالی دیده می شوند.این سنگ ها بدلیل مقاومت در برابر رطوبت و مواد اسیدی معمولا استفاده ی زیادی در منزل و به خصوص اشپزخانه دارند.از جمله سنگ های روشن گرانیت می توان به سنگ گرانیت سفید نطنز،سنگ گرانیت سفید زاهدان و سنگ گرانیت مروارید اشاره کرد

سنگ سفید مرمر

سنگ مرمر یک سنگ آهک دگرگونی است که کانی اصلی آن کلسیت است. این سنگ دارای زیبایی فوق العاده، بافت نسبتا نرم و جلاپذیری بالا، ضد حساسیت است، مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نشان می دهد، گرما را جذب نمی کند و در نهایت یکی از گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی به حساب می آید. در عین حال، در مقایسه با رنگ های دیگر، مرمر سفید به دلیل عبور نور خوب و قیمت نهایی، محبوبیت بیشتری دارد. 

سنگ مرمریت

سنگ مرمر در دکوراسیون داخلی منازل کاربرد فراوانی دارد، از جمله سنگ های مرمر سفید می توان به مرمریت جوشقان، سنگ دهبید شایان و سنگ آهک اشاره کرد، سنگ مرمر معمولا از نظر قیمت مقرون به صرفه است.

 

 

دلیل استفاده از سنگ مرمریت سفید در معماری

چرا سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است؟

دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید یک سنگ مرمریت سفید در نمای داخلی و خارجی ساختمان خود استفاده نمائید:

  1. سنگ‌های سفید مرمریت سطح صاف و صیقلی دارند
  2. سنگ‌های سفید مرمریت در فضاهای با نور کم بسیار پرکاربد هستند
  3. کاربرد زیادی در نمای بیرونی ساختمان‌ها دارند و حتی به صورت هماهنگ با رنگ‌های سفید دیگر سنگ‌ها استفاده می‌شوند.
  4.  در سالن آشپزخانه، کابینت‌ها و کانتور اصلی آشپزخانه از این سنگ استفاده می‌شود
  5.  در راه‌پله‌ها و پله‌های داخلی یک ساختمان استفاده می‌شود
  6.  ظاهر زیبا و شیک این سنگ به فضای ساختمان شکوه و جلال را القا می‌کند
  7.  در ساختمان‌های لوکس پرکاربرد است
  8.  در نمای کلاسیک و رومی بسیار بسیار پرطرفدارند

 


نتیجه‌گیری


با توجه به مواردی که گفته شد می‌توانیم بگوئیم با توجه به دلایلی که می‌گوئیم سنگ سفید در معماری بسیار جذاب است و به‌عنوان یک انتخاب محبوب در طراحی و ساختمان‌دهی به‌کار می‌رود. سنگ سفید با رنگ سفید خالص و پاک، ظاهری زیبا و شیک به ساختمان می‌بخشد. این رنگ سفید باعث تاکید بر خطوط و جزئیات معماری می‌شود و ساختمان را به نمایش می‌گذارد.سنگ سفید توانایی بازتاب نور را دارد و به‌کارگیری آن در نماها و ساختمان‌ها، باعث ایجاد انعکاس نور در فضا می‌شود. این انعکاس نور به ساختمان تألق و روشنایی می‌بخشد. سنگ سفید از با قدمت‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که در معماری به‌کار می‌رود. از دوران باستان تا به امروز، سنگ سفید در آثار معماری بزرگی مانند عمارت‌ها، قصرها و معابد به‌کار رفته است. این تاریخچه باعث شده تا سنگ سفید به عنوان یک عنصر کلاسیک و زیبا در معماری شناخته شود. سنگ سفید از جنس سنگ طبیعی است و دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار و سایش است. این خاصیت باعث می‌شود که ساختمان‌هایی که از سنگ سفید ساخته شده‌اند، برای مدت طولانی قابلیت استفاده و حفظ ظاهر خوب خود را داشته باشند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: